Założyciele Kaspa w szczerej rozmowie z Beatą Bochińską - Część 1
W niezwykle otwartym wywiadzie Beata Bochińska, prezeska Fundacji Bochińskich, rozmawia z Katarzyną Hanus i Pawłem Szymańskim, właścicielami marki oświetleniowej KASPA, o dynamicznych zmianach i sporych wyzwaniach stojących przed firmą w nowej, post-pandemicznej i globalnie niespokojnej rzeczywistości. W pierwszej części rozmowy poruszają tematy związane z koniecznością wprowadzenia nowych strategii, współpracą z projektantami oraz wyzwaniami inwestycyjnymi. Właściciele dzielą się swoimi przemyśleniami na temat przemian rynkowych, rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów oraz wartości, które są kluczowe w budowaniu nowoczesnej i innowacyjnej firmy.
Beata Bochińska: W dniu premiery kolekcji lamp Apolin, byłam na konferencji organizowanej przez Sieć Przedsiębiorczych Kobiet pt. “Don’t Give Up, czyli jak prowadzić biznes w trudnych czasach”. Widać, że zmiany, które odczuwamy dookoła to nie jest temat jednej branży, firmy czy osoby. To jest temat, o którym dzisiaj mówią wszyscy, a nawet organizują wielkie konferencje.
Na “Don’t Give Up” uznani menedżerowie i menedżerki podkreślali, że to jest trudny czas – po Covidzie, w trakcie wojny i z rosnącym napięciem międzynarodowym, recesją i z szybującymi kosztami energii, gdzie poddostawcy podnieśli ceny na każdy komponent i usługę. Jedni próbują sobie z tym radzić, a drudzy udają, że tego tematu nie ma, zamiatają problem pod dywan i czekają, że się sam rozwiąże.
Moje pierwsze pytanie jest bardzo proste – bo Wy obchodząc dziesięciolecie Waszej działalności całkowicie zmieniliście swoją strategię. To jest ta sama firma, ale wszystko będzie robione inaczej. Moje pytanie jest więc takie: dlaczego akurat w tym momencie zdecydowaliście się na zaimplementowanie tego procesu współpracy z projektantami i wejście w autorskie projekty. Dlaczego teraz?
Odpowiedź na to pytanie i pierwszą część wywiadu znajdziesz w magazynie portalu dizajnnawynos.pl TUTAJ